luni, 26 decembrie 2011

Şi esenţa?…


Am ajuns din nou aici… Adică acolo unde ziceam anul trecut pe vremea asta, când scriam frumos despre Crăciun şi despre ce e şi nu e această sărbătoare, că nu o să mai ajungem… Din câte înţeleg eu, toată lumea urăşte agitaţia asta care cuprinde oraşe, case, inimi… şi totuşi, străzile, magazinele, inimile îs pline… de oameni nervoşi, egoişti, de frustrare…
Cineva o să se şteargă acum la ochi şi o să încerce să mai citească o dată fraza de mai sus… Pentru că am îndrăznit să vorbesc despre oameni egoişti tocmai acum, în luna în care generozitatea atinge puctul culminant… Serios? Oare cât o să mai continuăm să ne minţim? Mie începe să- mi fie greaţă de generozitatea asta pe bandă, 3 zile pe an… Dar unde ne sunt ochii, inimile, în restul zilelor dintr- un an? Sunt 3 zile în care săracii nu mai sunt săraci, bătrânii nu mai sunt singuri, copiii abandonaţi se simt importanţi, pentru că toţi, ca la comandă, ne amintim de ei… Şi- apoi îi uităm pentru încă un an… Da, scriem toţi despre asta, ştim ce şi cum şi cât şi unde şi cu cine, dar hai să recunoaştem că practica ne omoară! Hai să recunoaştem că dacă ne deschidem ochii şi inimile doar pentru 3 zile pe an nu o să rezolvăm nimic… De ce în 20 martie nu- i dai bani, că ştii tu că o să- i folosească să- şi cumpere ţigări sau băutură, dar în 23 decembrie “ţi- e milă” de el şi- i dai un leu să- şi ia un covrig? De ce în iulie nu o vezi pe tanti care vinde flori la colţul străzii dar în decembrie te- ai hotărât că- ţi plac buchetele cu flori uscate? De ce doar în decembrie devii conştient că e mult mai importantă fericirea din ochii celor dragi atunci când le oferi ceva, oricât de “neînsemnat”, decât să ştii că ai portofelul plin, pentru ziua de mâine, că doar e criză!? Sau şi mai important… când o să înveţi să oferi din timpul tău oamenilor dragi din viaţa ta? De ce nu pui în aplicare ceea ce tot scrii, ca să- i înveţi pe alţii? Că doar tu ştii…
De ce nu faci din fiecare zi o zi de Crăciun? De ce nu vrei să- ţi întipăreşti în suflet, o dată pentru totdeauna, adevărata semnificaţie a Crăciunului? De ce nu vrei să înţelegi că nimeni, niciodată, nu va mai face ceea ce El a făcut pentru tine? De ce te laşi îngropat în lucruri artificiale când nu există nimic mai perfect decât să trăieşti fiecare clipă însufleţit de conştienţa prezenţei Lui permanente? Îţi spui că anul ăsta o să fie diferit dar când e să treci la fapte urmezi în fiecare an acelaşi ritual. Ştii  în ce zi o să mergi la cumpărături. Ce o să cumperi. De unde. Cui o să îi faci cadouri. O să faci 5 prăjituri. 6 cozonaci. 100 de sarmale. La ora 1:00  o să vină colindătorii. E atât de uşor să zici că te vei schimba, dar atât de greu să treci la acţiune… E atât de greu să te împotriveşti curentului! E atât de ciudat să fii diferit! Dar merită! La urma- urmei Crăciunul e despre El, despre Isus! El ar trebui să aibă parte de toată atenţia ta, spre El ar trebui să- ţi îndrepţi inima explodând de recunoştinţă! Lui ar trebui să- I spui că- L iubeşti şi că El e tot ce îţi doreşti de Crăciun! După prezenţa Lui ar trebui să tânjeşti… Pe El ar trebui să- L sărbătoreşti! Lui ar trebui să te gândeşti să- I oferi tot ce ai mai bun… Pentru că, gândeşte- te… Cel mai frumos cadou pe care I l- ai putea face e inima ta… doar că făcându- I acest cadou, ţi- l faci, de fapt, ţie… pentru că El îţi va accepta inima aşa cum i- o oferi, poate zdrobită, rănită, dezamăgită, împovărată, frântă şi- ţi va da în schimb una întreagă, plină de bucurie, pace, recunoştinţă şi mirare în faţa a tot ceea ce a făcut şi continuă să facă pentru tine… Prezenţa Lui pur şi simplu îţi va îmbogăţi viaţa pentru totdeauna, nu doar în ziua de Crăciun…
Anul ăsta, mai mult ca oricând, mi- am permis să mă bucur mai mult de sărbătoarea din sufletul meu decât de ceea ce se întâmplă  în jurul meu. Nu am mers cu colinda, nu m- am întâlnit cu prietenii, nu am făcut nimic “special”. Am preferat să fiu doar eu cu El, m- am bucurat de prezenţa Lui şi am lăsat ca lacrimile de recunoştinţă să- mi curgă în voie… Am lăsat uimirea să- mi cuprindă încă o dată inima. Mi- am regăsit apoi zâmbetul printre lacrimi. Mi- am lăsat inima să- I cânte. I- am simţit îmbrăţişarea în singurătatea mea. L- am auzit şoptindu- mi că a meritat…
Şi când inima ţi- e plină, ce să- ţi mai doreşti? Un singur lucru doar… să vină mai repede ziua în care voi putea sta strâns în îmbrăţişarea Lui, pentru totdeauna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu